مهر 1395
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30




 جستجو 



 
  وصیت شیخ حسنعلی نخودکی به فرزندش.... ...

ولقد وصینا الذین اوتوا الکتاب من قبلکم و ایاکم ان اتقوا الله… نیست جز تقوی در این ره توشه ای نان و حلوا را بنه در گوشــــه ای

بالتقوی بلغنا ما بلغنا، اگر در این راه، تقوی نباشد، ریاضات و مجاهدات را هرگز اثری نیست و جز از خسران، ثمری ندارد و نتیجه ای جز دوری از درگاه حق تعالی نخواهد داشت. حضرت علی بن الحسین علیهما السلام فرمایند:
انّ العلم اذا لم یعمل به لم یزدد صاحبه الا کفرا و لم یزدد من الله الاّ بعدا
همانا وقتي به علم، عمل نشود، براي صاحبش بجز زيادي کفر و زيادي دور از خدا، ثمر ديگري نيست.

اگر آدمی، یک اربعین به ریاضت پردازد، اما یک نماز صبح از او قضا شود، نتیجه آن اربعین، هباءً منثوراً خواهد گردید.
بدان که در تمام عمر خود، تنها یک روز، نماز صبحم قضا شد، پسر بچه ای داشتم شب آن روز از دست رفت. سحرگاه، مرا گفتند که این رنج فقدان را به علت فوت نماز صبح، مستحق شده ای. اینک اگر شبی، تهجدم ترک گردد، صبح آن شب، انتظار بلایی می کشم.
.
بدان که انجام امور مکروه، موجب تنزل مقام بنده خدا می شود که به عکس اتیان مستحبات، مرتبه او را ترقی می بخشد.
بدان که در راه حق و سلوک این طریق، اگر به جایی رسیده ام، به برکت بیداری شبها و مراقبت در امور مستحب و ترک مکروهات بوده است، ولی اصل و روح همه این اعمال، خدمت به ذراری ارجمند رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.

اکنون پسرم، ترا به این چیزها وصیت و سفارش می کنم:

۱_آنکه نمازهای یومیه خویش را در اول وقت آنها به جای آوری.

۲_آنکه در انجام حوائج مردم، هر قدر که می توانی بکوشی و هرگز میندیش که فلان کار بزرگ از من ساخته نیست، زیرا اگر بنده خدا در راه حق، گامی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد فرمود.»
در این جا عرضه داشتم: پدرجان، گاه هست که سعی در رفع حاجت دیگران، موجب رسوایی آدمی می گردد.
فرمودند:
چه بهتر که آبروی انسان در راه خدا بر زمین ریخته شود.

۳_آنکه سادات را بسیار گرامی و محترم شماری و هر چه داری، در راه ایشان صرف و خرج کنی و از فقر و درویشی در اینکار پروا منمایی. اگر تهیدست گشتی، دیگر تو را وظیفه ای نیست.

۴_از تهجد و نماز شب غفلت مکن و تقوی و پرهیز پیشه خود ساز.

۵_به آن مقدار تحصیل کن که از قید تقلید وارهی.

در این وقت از خاطرم گذشت که بنابراین لازم است که از مردمان کناره گیرم و در گوشه انزوا نشینم که مصاحبت و معاشرت، آدمی را از ریاضت و عبادت و تحصیل علوم ظاهر و باطن باز می دارد، اما ناگهان پدرم چشم خود بگشودند و فرمودند:
تصور بیهوده مکن، تکلیف و ریاضت تو تنها خدمت به خلق خداست
.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

[چهارشنبه 1395-07-28] [ 03:03:00 ب.ظ ]  



  یه سوال؟؟! ...

چرا با اینکه امام حسین رو درگودال به شهادت رساندن ولی مرقد مطهر ش در محل شهادتش فاصله دارد؟

مگه امام حسین (ع) در گودال به شهادت نرسیدن،پس باید محل دفن حضرت هم همون گودال باشه.اونایی که رفتن کربلا میدونن بین محل گودال و ضریح مطهرفاصله هست.چرا؟
تو کربلا یه عده اومدن گفتند نه،براین پیکر باید اسب تاخته شه.
این “باید"رو کی تعیین کرده بود؟(نقش یهود در حادثه کربلا)
تو گودال نمیشد اسب تاخت.پیکر مطهر رو از گودال بیرون کشیدند بردند یه محل صاف و هموار و ده اسب که بهشون نعل زده بودندبراین پیکر تاختند…
واین چهل نعل اسب به عنوان تبرک از پای اسبهاجدا میشه.
بعدها که در دوره قاعونی بغدادمیشه مرکز یهودیان، نواده های همین اشقیا این نعل اسبها رو با افتخار درخونه هاشون میزدند که ما از هموناییم
اینا بعدها کوچ کردند به شبه جزیره ایبری در اسپانیا و همین سنت رو هم باخودشون بردندو نعل اسب رو کردند نمادخوش شانسی…
حالا یه عده از مردم خودمونم نا اگاهانه نعل اسب رو به عنوان نماد خوش شانسی استفاده میکنن!!!

ایت الله جوادی آملی:
تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلاست.به این جهت که این اسبها نعوذ بالله بر آدمهای خارج از دین تاختند پس با ارزش میباشند.چنانچه برخی فرق اسلامی دهه اول ماه محرم را جشن میگیرند و متاسفانه فرهنگ ناشایست نعل اسب به میان مردم ما هم رواج یافته.
ابو ریحان بیرونی:
ستم هایی که بر حسین بن علی کردنددر هیچ ملتی با بدترین افراد نکردند.
او را با شمشیر ونیزه و سنگ باران از پای در اوردند سپس اسب بر بدنش تاختند…
بعضی از این اسبها به مصر رسید.بعضی مردم این نعل اسبها را کندند و برای تبرک بر در خانه های خود نصب کردندواین عمل در میان مردم مصر سنتی شد که بعد از ان هر کسی بالای در خانه خود نعل اسب نصب میکرد…
در تاریخ آمده : یزید (علیه لعنه) در عصر عاشورا بعد از به شهادت رساندن امام حسین (ع)و یارانش دستور داد اسب ها ( که نعل تازه شده بودند) را بر بدن شهدای کربلا تازاندند .
یزیدیان این روز را روز برکت و پیروزی نام نهادند که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره می شود (…یوم تبرکت بهی بن امیه و ….)و برای افتخار بر این پیروزی (قتل خاندان مطهر پیامبر )و رواج تفکر شیطانی خودنعل اسبهای خود را کندند و در سراسر شهر ها و کشورها گرداندند…شهر به شهر و کشور به کشور به نشانه ی پیروزی .
در شامات در عراق در قسطنطنیه در روم در ایران و در سراسر جهان مدرن 1400 سال قبل…
و این شد سبب آنکه در سرتاسر جهان از 1400 سال پیش تاکنون نعل اسب را نشانه ی برکت و شانس و پیروزی می دانند 
اين خرافه به اروپا هم رسيد شايد این اعتقاد از اسپانیا به اروپا رسیده (اندلس قدیم)به اندلسی ها هم از امویان این اعتقادرسیدهامویان به عنوان تبرک نعل اسب نگه میداشتن اما اروپایی ها چون معنی تبرک رونمی دونستن میگفتن شانس میاره
حالا امویان این اعتقادو از کجا آورده بودن ؟
تو عاشورا بعداین که 10 تا اسب روی پیکر امام حسین (ع) تاختتند 40 تا نعل اسب ها رو به عنوان تبرک در آوردن و بین خودشون تقسیم کردناین نعل ها رو از خونه هاشون آویزون می کردنو بعد از مدتی به عنوان یک شی با ارزش به هم می فروختند ، تا اینکه تقلبی این نعلها هم اومد و کم کم آویزون بودن یه نعل تو خونه ها یه رسم شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 03:00:00 ب.ظ ]  



  نقد خویشتن.. ...

????خدا همه را توفیق بدهد که به الفاظ و اسامی، قانع نشویم، به این که صد نفر به شما بگویند: عجب مسلمان خوبی هستی، قانع نشویم. آیا مسلمان خوبی هستی؟ ????حساب دست خود شماست. ببین چه کاره هستی! آیا با اخلاق اسلام آشنا هستی؟ آیا مرد با صفا هستی؟ از تهمت و کذب و غیبت دوری؟ خدمتگزار بندگان خدایی، یا می ????خواهی سر مردم کلاه بگذاری؟ این را خودت بهتر میدانی. چنانکه کلاه گذار هستی، اگر مردم هم بگویند: عجب آقای خوبی است! خوب نمی شوی.
????خلاصه، راهی نیست مگر این که انسان خودش را اصلاح کند. و انسان اصلاح نمی شود، مگر از راه اطاعت خدا. اگر فردا دروغها را، تهمتها را، غیبتها را، کلاه برداری ها را کنار ????گذاشتی، بدخواه بندگان خدا نبودی، آدم خوبی هستی. اینها یک هزارم مزایای اسلام است. این یک هزارم از مزایا را پیدا کن، همه جا محترم هستی. اگر در بازار کسب ????می کنی، همه به سراغت می آیند. اگر مهندس و یا معمار هستی، همه به سراغت می آیند.
????نردبان آسمان «مجموعه ای از درسهای اخلاق حضرت آیة الله بهاءالدینی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 02:56:00 ب.ظ ]  



  عمار رهبری: ...

حجة الاسلام قرائتی:
بعضى هستند وقتى به آدم مى ‏رسند، آدم را خُرد مى‏ كنند. در تمام طبقات هم هستند.

اول طلبگى به خانه حجه الاسلام‏ ها مى ‏رفتم تا آن‏ها را ببينم، مى‏ گفتند: آقاى قرائتى چه مى ‏خوانى؟ مثلًا مى ‏گفتم فلان كتاب، مى ‏گفتند: بگو ببينم «اشترتن» چه صيغه ‏اى است؟

خب نمى ‏دانستم و گيج مى‏ شدم. دو سه لغت قلمبه از من مى‏ پرسيدند، مى ‏گفتند: پسر عموى زن برادر خواهر زن اگر همسرش مرده باشد بعد با زن دايى وصلت كند، نوه‏ ى خاله‏ اش محرم است يا نامحرم‏؟

من را گيج مى ‏كردند، بعد من خیت شده بيرون مى ‏آمدم. الآن هنوز هم در تمام وجودم بغض آن آخوندها را دارم.

بابا تو مسلمان هستى؟
من طلبه كه به خانه‏ ات آمده ‏ام ادب داشته باش.
معناى ادب اين است كه براى مهمانى كه برايت مى‏ آيد احترام قائل شوى.
تو من بچه طلبه را خیت مى‏ كردى.

گاهى وقت‏ها موتور مى‏ خرد و بعد حال همه‏ ى بچه ‏ها را مىذ‏گيرد.
ماشين مى‏ خرد و پز مى ‏دهد.
و لذا حديث داريم، امام صادق (ع) فرمود:
حاضر هستم دست در دهان مار بكنم ولى دست جلوی آدمى كه تازه به چيزى رسيده، دراز نكنم.

آدمى كه تازه به چيزى رسيده است، سعى مى‏ كند نيش بزند، تا مى‏ بيند كسى ترقى كرد، به او نيش مى‏ زند كه مثلًا پسر مشت عباس را مى ‏گويى؟ بله، مادرش زمانى مى ‏آمد منزل ما و لباس‏ مى‏ شست، ما هم كمكى به او مى‏ كرديم ولى خب حالا ديگر مهندس شده است.

يعنى نمى ‏تواند تحمل كند كه مهندس شده است. بالاخره مى ‏گويد: خاله‏ اش لباس شوى خانه‏ ى پدر بزرگم بود.

اين تحقيرها نشانه ‏ى اين است كه دارد ازحسادت مى ‏تركد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 02:54:00 ب.ظ ]  



  غصه خوردن هایی که برایمان رشد می آورد! ...

⏪ آیت‌الله‌ میرباقری:

«نباید کسی بگوید به جای اینکه در ماه محرم دور هم بنشینیم و حلقه‌هایی تشکیل دهیم و عزاداری کنیم، صرفاً واقعه عاشورا را تحلیل کنیم! این جزو شبهات زیرکانه و منفی است که مربوط به دستگاه ابلیس است.
درست است که تحلیل عقلی عاشورا لازم است، اما هیچگاه از این تحلیل عقلی، توجه عاطفی زنده نمی‌شود و جای عزاداری را پر نمی‌کند.

ما باید حلقه بزنیم و در این متن بلا حضور یابیم تا تهذیب شویم. اینکه فقط دور هم بنشینیم و ببینیم که صرفاً چه اتفاقی افتاده، مثل آن قصه است که یک نفر از راه رسید و محکم بر صورت کسی دیگر کوبید! تا طرف خواست به خودش بجنبد که واکنش نشان دهد، او گفت که بیا بحث کنیم که صدا از کف دست من بود یا صورت تو؟!!
تحلیل صرف در اینجا به چه درد می‌خورد؟! این، غافل کردن است! شیطان بزرگترین جسارت را به ولیّ خدا کرده است، دستگاه ابلیس با تمام توان، خدا و ولی‌اش را هتک کرده‌اند! حالا ما فقط بنشینیم و تحلیل عقلی کنیم؟! این کفایت نمی‌کند! اول باید به این میدان وارد شویم، لااقل غصه بخوریم که چرا آنجا نبودیم تا قطعه قطعه شویم! همان غصه‌ای که [قبل از وقوع حواث سخت‌تر در] روز عاشورا، سعید بن عبدالله می‌خورد! قبل از اینکه بدن مطهر حضرت را غارت کنند، قبل از اینکه اسب بر بدن مطهر حضرت بتازند و قبل از حادثه‌های دیگر، سعید بن عبدالله به حضرت عرض می‌کند: آقاجان، من دیگر نمی‌توانم تحمل کنم!
لااقل ما پس از واقعه عاشورا که باید نشان دهیم در برابر هتکی که به ولی‌مان شده، بی‌تفاوت نیستیم! قدم اول این است که چشم از این حادثه برنداریم؛‌ تمام عمر عزاداری کنیم و بسوزیم که چرا ولیّ ما هتک شد؛ این، رسم ادب و محبت و معرفت به ولی خدا را نشان می‌دهد…
این غصه‌ها رشد می‌آورد و انسان را سبکبال می‌کند؛ اگر کسی می‌خواهد مستشهد بشود و آماده بشود که خونش را در رکاب وجود مقدس امام عصر(عج) بدهد، باید قلب او ذوب در عاشورا بشود؛ به هر میزان که این قلب، با ذوب در مصیبت سیدالشهدا(ع) زنده می‌شود، مستشهد می‌شود و حاضر می‌شود خونش را در راه ولیّ خدا بدهد…».

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 02:50:00 ب.ظ ]  



  حسادت معنوی ...

???? «حسادت معنوی» بدترین نوع حسادت است؛ این حسادت مالِ آدم‌خوب‌هاست!

???? اگر کسانی که اهل حسادت معنوی هستند را نشناسیم و تشخیص ندهیم، در فتنه‌های پیچیده گمراه می‌شویم! / الان در عرصۀ سیاست، بعضی‌ها ریشۀ تمام اعمال‌شان در اثر همین حسادت است
goo.gl/kdaoNj
آخرین مراحل انتظار

⭕️ اولین کینه و قتل در حیات بشر، سرِ حسادت معنوی بود؛ قابیل به هابیل

⭕️ کسی که اهل حسادت باشد، از حسودهای نسبت به ولایت، خوشش می‌آید؛ حتی بی‌دلیل!

⭕️ در فتنه‌های آخرالزمان یکی از ریشه‌های ریزش‌ها «حسادت» است

⭕️ برای فاصله گرفتن از حسادت، باید خودمان را به اهل‌بیت(ع) متصل کنیم
__________________________
#حسینیه_آیت_الله_حق‌شناس - ج8
#حجت_الاسلام_پناهیان:

???? از زمان امام باقر(ع) که هنوز جامعۀ شیعه محکم شکل نگرفته بود، خدا امتحاناتش را از شیعیان شروع کرد و این امتحانات تا زمان غیبت و بعد از آن ادامه داشته است. اولین ادعای امامت، بعد از امام سجاد(ع) شد، درحالی‌که آن‌موقع شیعه اصلاً قوی نشده بود. و بعد هم در زمان امام کاظم(ع) بود که دو تا از نواب خاص ایشان منحرف شدند و مذهب واقفیه شکل گرفت.

????وقتی شیعیان در غربت بودند، آن‌قدر امتحانات سخت از آنها گرفته شد، پس امروز که جامعۀ شیعه این‌قدر قدرت پیدا کرده، طبیعی است که خیلی بیشتر در معرض امتحانات سخت قرار دارد. بااینکه امتحاناتی که از جامعۀ شیعه زمان ائمه(ع) گرفته شد، خیلی سخت بود، اما ائمه(ع) از همان موقع فرموده‌اند که سخت‌ترین امتحانات در آخرالزمان خواهد بود.

????امام باقر(ع) می‌فرماید: فتنه‌ای برای شما پیش خواهد آمد که هر آدم تیزهوش و ذی‌نفوذِ در اندیشۀ دیگران، در آن فتنه سقوط می‌کند(فيَسْقُطُ فِيهَا كُلُّ بِطَانَةٍ وَ وَلِيجَةٍ»(کافی/1/370)

???? اما چرا آدم‌ها این‌قدر در فتنه‌های آخرالزمان، ریزش می‌کنند؟ ریشۀ این ریزش‌ها چیست؟ یکی از ریشه‌هایش حسادت است (که یکی از دلایلش تکبر است) پس بحث فتنه‌های آخرالزمان، در اینجا تبدیل می‌شود به یک بحث اخلاقی در درون خودمان.

???? در روایت هست که بدترین فقها در آخرالزمان هستند. اما چرا باید فقها بد بشوند؟ امیرالمؤمنین(ع) فرمود: هر صنفی از آدم‌ها، یک نقطه‌ضعفی دارند که از طریق آن نقطه‌ضعف به جهنم می‌روند، و در مورد فقهاء این مشکل، حسادت است(…وَ الْفُقَهَاءَ بِالْحَسَد؛ کافی/15/387)

???? بدترین نوع حسادت در حسادت معنوی است. اینکه خدا اولین چالش حیات بشر در دنیا را «حسادت قابیل به هابیل» معرفی کرده، آیا نمی‌خواهد بگوید که این اصلی‌ترین چالش حیات بشر است؟! چالش قابیل و هابیل سرِ حسادت معنوی بود. و حسادت معنوی هم مال آدم‌خوب‌هاست؛ سرِ محبوبیت پیش خداست. پس اولین کینه و قتل در حیات بشر، سرِ حسادت معنوی بود؛ حسادت مادی، در مقابل این چیزی نیست.

???? مشکل زبیر چه بود؟ وقتی زبیر کشته شد، علی(ع) فرمود: زبیر در اثر حسادتش، به اینجا رسید؛ پیامبر(ص) به ما یک مأموریتی داد که زبیر به‌خوبی از عهدۀ آن برنیامد، ولی من انجامش دادم. از آن موقع یک حسادتی نسبت به من در دلش افتاد(الجمل و النصرة/389 و تفسیر قمی/2/361)

????اگر کسانی که اهل حسادت معنوی هستند را نشناسیم و تشخیص ندهیم، در فتنه‌های پیچیده گمراه می‌شویم. الان در عرصۀ سیاست ما بعضی‌ها تمام ریشه‌های اعمال‌شان در اثر همین حسادت است.

????برای فاصله گرفتن از حسادت باید خودمان را به اهل‌بیت(ع) متصل کنیم و سعی کنیم شبیه ایشان شویم. این‌طور نباشد که حاجت‌مان را از اهل‌بیت(ع) بگیریم و برویم. بلکه از اهل‌بیت(ع)، خودشان را بخواهیم، بگوییم: «می‌خواهم مثل شما بشوم» زیارت امین‌الله در این زمینه فو‌ق‌العاده است.

???? هر کسی که اهل حسادت باشد، از حسودهای نسبت به ولایت، خوشش می‌آید؛ حتی بی‌دلیل! می‌گوید: «نمی‌دانم چرا از فلانی خوشم می‌آید!» اما کسی که چیزی از جنس حسادت نداشته باشد، از آدم حسود خوشش نمی‌آید؛ حتی بی‌دلیل.

???? چرا بعضی‌ها یک‌دفعه‌ای خیلی بد می‌شوند؟ ریشه‌اش در حسادت است. حسادت معنوی، ریشۀ سقوط آدم‌های خوب است. اگر کسی حسادت معنوی نداشته باشد، این نشانه‌ای از نفوذِ معنویت در جان اوست، این‌را می‌توانید از امام حسین(ع) بخواهید که به شما بدهد.

???? دقت کنید که حسادت غالباً یک عیب پنهان است و کسی به این راحتی قبول نمی‌کند که حسادت دارد. امیرالمؤمنین(ع) در نامه‌ای به معاویه، دربارۀ حسادت نسبت به اولیاء خدا نوشت و از حسادت ابلیس و قابیل تا حسادت ابوجهل به پیامبر(ع) و حسادت معاویه نسبت به خودشان سخن گفت(الغارات/1/117) ولی معاویه در نامه‌ای به علی(ع) معاویه نه‌تنها قبول نکرد که حسادت دارد، بلکه برعکس، مدعی شد علی(ع) نسبت به او حسادت دارد!

آخرین_مراحل_انتظار
حسینیه_آیت_الله_حق‌شناس -ج8– #محرم95 - 95.7.19

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 01:57:00 ب.ظ ]  



  چو بید بر سر ایمان خویش لرزانم ...

????چو بید بر سر ایمان خویش ‌لرزانم

✅ من بيش از همه از ضحاک ابن عبدالله شدن ميترسم,

در روزهای اخیر پیامی تحت عنوان “من بیش از همه از عمر ابن سعد شدن میترسم” در فضای مجازی دست به دست میشد.

✅اما واقعیت این است که من در صحنه کربلا و روز عاشورا بیش از همه از ضحاک ابن عبدالله شدن میترسم،

ضحاک ابن عبدالله که بود❓❓

‼️ضحاک شخصی بود که با امام عهد مشروط کرده بود،
عهد بدین شرط که اگر یاری جز من برایت نماند، من هم بتوانم از معرکه کنار بروم.

⭕️ ظاهرا دست روزگار ضحاک را به بوته آزمایش میگذارد و ضحاک در آخرین دقایق عمر شریف امام ایشان را ترک میکند.

⭕️ضحاک ابن عبدالله ولایت مدار بود، آنهم ولایت مداری که تا ظهر عاشورا در رکاب امام می ماند.

⭕️ اما آنچه ضحاک را مایه ترس من و محو شدن خودش در تاریخ قرار داد، ولایت مداری #مشروط می باشد.

⭕️آری من از ضحاک ابن عبدالله شدن بیش از همه میترسم،

میترسم ولایت مداری ام مشروط باشد و همین شرط عاقبت رسوای تاریخم کند.

❌ عمر ابن سعد برای حکومت ری مقابل امام ایستاد.
دلبستگی عمر ابن سعد به حکومت کردن بر همه آشکار بود.

⭕️ اما ضحاک ؛ ضحاک چرا نماند؟

آخر این چه شرطی بود ضحاک؟

کدام دلبستگی پنهان بود که تو را لحظه آخر از امامت جدا کرد؟

⭕️همه ما دلبستگی هایی پنهان در دلمان داریم که ممکن است ما را لحظه آخر از اماممان جدا کند.

⭕️من بیش از همه از آن دلبستگی های پنهان که خودم بیش از همه به آنها آگاهم

دلم رمیده شد و غافل‌ام منِ درویش
که آن شکاریِ سرگشته را چه آمد پیش

 چو بید بر سر ایمان خویش ‌لرزانم
که دل به دست کمان ابروییست کافرکیش

خدایا عاقبت مان را ختم به خیر بفرما

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 01:54:00 ب.ظ ]  



  زیبایی های کربلا.... ...

⭐️ مٰا رَأیْتُ إلّٰا جميلاً
⭐️ جز زیبایی، چیزی ندیدم..!

????بخشی از زيبایی های وقايع کربلا:

???? زيباترين خواهش يک زن:
همراه کردن زهير با امام حسين (عليه السلام) توسط همسرش.

???? زيباترين بازگشت:
توبه حر و الحاق به سپاه امام حسين (عليه السلام).

???? زيباترين وفاداری:
آب نخوردن حضرت اباالفضل (عليه السلام) در شط فرات.

???? زيباترين جنگ:
نبرد حضرت علی اکبر (عليه السلام) با دشمن.

???? زيباترين واکنش:
پرتاب کردن سر وهب توسط مادرش به طرف دشمن.

???? زيباترين پاسخ:
احلیٰ مِن الْعَسَل جناب قاسم ابن الحسن(عليه السلام).

???? زيباترين هديه:
تقديم عون و محمد به امام حسين (عليه السلام) توسط مادرشان حضرت زينب (سلام الله عليها).

???? زيباترين نماز:
نماز ظهر عاشورا در زير باران تير.

???? زيباترين جان نثاری:
حائل قرار دادن دست ها، توسط عبدالله ابن الحسن (عليه السلام) و دفاع از عمو.

???? زيباترين سخنرانی:
سخنرانی امام سجاد (عليه السلام) و حضرت زينب (سلام الله عليها) در کاخ ظلم.

???? از همه زيبايى ها زيباتر، جمله «ما رأيتُ إلّٰا جميلاً» که حضرت زينب (سلام الله عليها) حيدر وار بيان کرد.
وقتی که یزید با کنایه از ایشان پرسید: خب, چه دیدی؟
و خانم جواب دادند:
☀️ غیر از زیبایی چیزی ندیدم ☀️

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 01:39:00 ب.ظ ]  



  اسلام ناب ...

#مولانا_ﺍﻣﺎﻡ_ﺻﺎﺩﻕ_ﻋﻠﻴﻪ_ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺭﻭﺍﻳﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺸﻨﺎﺳﻴﺪ. (ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻭ ﺑﻬﺘﺮ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﻨﺪ ﻣﻘﺎﻣﺶ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ).

ﻣُﺤَﻤّﺪُ ﺑْﻦُ ﺍﻟْﺤَﺴَﻦِ ﻋَﻦْ ﺳَﻬْﻞِ ﺑْﻦِ ﺯِﻳَﺎﺩٍ ﻋَﻦِ ﺍﺑْﻦِ ﺳِﻨَﺎﻥٍ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤّﺪِ ﺑْﻦِ ﻣَﺮْﻭَﺍﻥَ ﺍﻟْﻌِﺠْﻠِﻲّ ﻋَﻦْ ﻋَﻠِﻲّ ﺑْﻦِ ﺣَﻨْﻈَﻠَﺔَ ﻗَﺎﻝَ ﺳَﻤِﻌْﺖُ ﺃَﺑَﺎ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻉ ﻳَﻘُﻮﻝُ ﺍﻋْﺮِﻓُﻮﺍ ﻣَﻨَﺎﺯِﻝَ ﺍﻟﻨّﺎﺱِ ﻋَﻠَﻰ ﻗَﺪْﺭِ ﺭِﻭَﺍﻳَﺘِﻬِﻢْ ﻋَﻨّﺎ

ﺍﺻﻮﻝ ﻛﺎﻓﻰ ﺟﻠﺪ 1 ﺹ: 64 ﺭﻭﺍﻳﺔ: 13
✅نکته های ناب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

 [ 01:38:00 ب.ظ ]