????محمدعلی طاهری رئیس فرقه ضاله حلقه فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی از اواخر دهه 70 توسعه یافت، در این جلسات به افراد این گونه القا می‏‌شد که علت برخی بیماری‌ها رسوخ جنیان یا ارواح سرگردان در کالبد افراد است و طاهری می‏‌تواند با خارج کردن آن‌ها با عنوان تشعشع دفاعی سلامتی را به افراد بر می گرداند،

????پس ازمدتی با افزایش آسیب‏‌های روحی ـ روانی در اثر تلقینات عرفان حلقه و فروپاشی برخی ازخانواده‏‌های آسیب دیدگان، محمدعلی طاهری بازداشت و محکوم شد و برای تحمل پنج سال حبس از سال 90 به زندان افتاد، در این مدت برخی از شبکه‏‌های بیگانه از او به عنوان یک دانشمند ایرانی و گاهی زندانی سیاسی یا عقیدتی یاد کردند!

☝️????یکی از مباحث مورد توجه عرفان حلقه که محمد علی طاهری بر آن تأکید فراوانی دارد موجودات غیر ارگانیک است. او این موجودات را به دو گروه A و B تقسیم می کند و در گروه A جنیان و گروهB را کالبد ذهنی معرفی میکند.طاهری شیطان را جزء گروه اول می داند و ارواح را نیز جز همین گروه می داند. طاهری از آن جهت که لفظ جن برای مردم حس ترس القا می کند از لفظ موجودات غیرارگانیک استفاده می کند. این شگرد جریانات انحرافی است آنها معمولا از الفاظ تنش زا پرهیز دارند.

????سرکرده این فرقه خود قائل به ارتباط با جنیان است نه تنها موافق است بلکه خود با جنیان زیادی در ارتباط است اما هیچ گاه این را علنی نمی گوید.اعترافات آسیب دیده ها نشان بر این امر است. البته او بیشتر به سوی کسانی می رود که لایه های حفاظی آنها ضعیف است. اکثر کسانی که گرفتار عرفان حلقه هستند یا چندان پایبند به اعتقادات دینی نیستند یا لایه های حفاظی ایمانی شان ضعیف است.

⚠️یکی از جاهایی که شاخک های جنیان حساس می شود، زمانی است که فرد برای حل مشکل خود به سراغ دعانویس ها می رود. در چنین مواقعی لایه های حفاظی انسان بسیار ضعیف می شود. در عرفان حلقه این اتفاق به راحتی رخ می دهد.

????اگر می بینیم افرادی که گرفتار جریان عرفان حلقه شده اند نمی توانند از آن خارج شوند،از آن جهت است که آنها اختیاری از خود ندارند و برای رها شدن به اراده ای قوی و محکم نیازدارند.

????????در فرقه حلقه به گونه ای رفتار می کنند که افراد می پذیرند برای درمان باید اجازاتی داده شود. این اجازه و اختیاری که به مستر داده می شود در واقع مجوز ورود جنیان است. به بهانه اخراج موجودات غیر ارگانیک و ارواح خبیثه از بدن و اخراج آلودگی ها مستر، جنیان را در اختیار گرفته و وارد زندگی این افراد می کند. در ابتدا این افراد احساس زیبا و سبکی می کنند و این احساس باعث می شود که تصور کنند مشکلشان حل شده است اما این احساس دوام چندانی ندارد و برای ایجاد مجدد این احساس نیاز به ارتباط گیری مجدد با حلقه را دارند مانند یک معتاد که بعد از مصرف مواد احساس دلخوشی و سرکیفی دارد اما بعد از تمام شدن اثر مواد دوباره و این بار تشنه تر احساس نیاز می کند.

????در عرفان حلقه تأکید زیادی بر بی تفاوت بودن به اعتقادات می شود. البته این کار به صورت مستقیم و علنی اتفاق نمی افتد،اگر علنی با نماز، روزه و حجاب، مخالفت شود، مخاطبین عکس العمل نشان داده و عرفان حلقه را عرفانی انحرافی قلمداد می کنند.

⭕️لایه های حفاظی افراد در اثر ارتباط با عرفان حلقه آرام آرام نازک می شود تا جایی که اعتقاد به حجاب، نماز و روزه و دیگر مراسمات عبادی اسلام، یا انکار می شود یا تعریفی انحرافی از آن ارائه می شود. وقتی این انحراف صورت گرفت، فرد بدون لایه حفاظی خواهد شد و با گرفتن یک اجازه ساده، از جانب حلقه ای ها، جن وارد زندگی او خواهد شد.

????جن نقش بسیار پر رنگی در عرفان حلقه دارد. به همین علت است که افراد زیادی از این جریان آسیب می بینند.آسیب هایی مانند روانپریشی، اضطراب های مضمن و غیره. محمد علی طاهری خود یکی از
جنگیرهای حرفه ایست.

❌یکی از عوام فریبی های عرفان حلقه این است که، آنها واژه هایی که منفی هستند را به واژه های مثبت تبدیل می کنند ،مثلا ترک نماز و تارک الصلاه در نگاه انسان دین دار منفی است آن را تبدیل می کنند به واژه ای به نام ترمز دستی و همان کسی که از ترک نماز واهمه داشت به راحتی آن را می پذیرد و نمازش را ترک می کند.

????اساسا عرفان حلقه ادعا می کند یک عرفان درمان گراست از آن جهت که بسیاری از مردم گرفتاردردهای مزمن هستند و به دنبال درمان هستند بدون هیچ تحقیقی گرفتار دام های جذاب عرفان حلقه میشوند. آنها با رویکرد درمانی به خوبی مخاطبان خود را سرکیسه کرده ثروت هنگفتی به جیب می زنند.

⚠️عرفان حلقه به صورت روشن و آشکار به دنبال استحاله کردن آموزه های دینی است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت