❇ درس هایی که از فتنه 88 و حماسه نهم دی باید آموخت!

✅ مقابله حق و باطل و مبارره حسینیان با یزیدیان، از حقایق حیات بشری بوده و نوای دلنشین “کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلا” در همیشه زمان جاریست .
جاری بودن این ندای دلنشین یعنی اینکه انسانها در هر زمانی از تاریخ نقشی دارند که اگر آن را بدرستی و در لحظه مناسب ایفا کنند همه چیز به سامان رسیده، انسانها رشد کرده و انسانیت گسترده خواهدشد.
حقیقتی که با نگاه به حوادث کوچک و بزرگ دوران #انقلاب_اسلامی از نقطه آغاز تا #دفاع_مقدس و تا فتنه 88 و حماسه نهم دی و درنهایت تا به امروز قابل مشاهده و درک است. #فتنه88 که از تمامیت خواهی وعدم تمکین نامزدهای جریان اصلاح طلب ( #موسوی و #کروبی) به قانون و بازی این جریان #ضدانقلاب در زمین دشمن آغاز شد و 8ماه تمام کشور و نظام اسلامی را با مشکلاتی مواجه کرد، از جمله حوادث عبرت آموز تاریخ بشری است . درسها و عبرتهایی که اگر خوب دیده نشوند و نقش آفرینی نکنند، امکان تکرار دوباره آن و ضربه زدن به #امنیت_ملی و منافع مردم و کشور دور از انتظار نمی باشد. برخی از درسها و عبرت های فتنه 88 و حماسه نهم دی عبارتند از:
1 - انگیزه و توان سازماندهی اجتماعی جریان برانداز نظام جمهوری اسلامی و برخورداری آنها از برنامه های دقیق برای ایجاد بحران را نباید کوچک و ضعیف شمرد.
2 - جبهه ضدانقلاب و دشمن خارجی امکان مدیریت و به صحنه آوردن خواص و نخبگان متزلزل و مذبذب و گروههایی از اقشار مردم در شرایط بحرانی را دارد.
3 - عاشورا اعتقادی ترین، بزرگترین و قدرتمندترین جریان برای سازماندهی و $بسیج مردمی برای مقابله بادشمن است. همچنانکه خروش عمومی مردم ایران در 9 دی به دلیل گستاخی فتنه گران سبز اموی نسبت به #عاشورا صورت گرفت و معجزه #9دی در پرتو عاشورا رقم خورد.
4 - نقش بی بدیل رهبری دینی و #ولایت_فقیه در جامعه اسلامی، اصلی جوهری و اساسی است که کشور وملت را از گردنه ها و شرایط سخت عبور می دهد.
5 - بصیرت اولویت اول جامعه اسلامی است و پیچیدگی حوادث فتنه گون سال 88 نشان داد که رمز عبور از حوادث سهمگین فقط #بصیرت است.
6 - جبهه انقلاب از ضعف حضور در شبکه های اجتماعی و #رسانه_ای رنج می بردو از همین ناحیه هم غافلگیر و ضربه می خورد.
7 - وجود جریان و چهره های سیاسی استحاله شده در درون نظام حقیقتی انکار ناپذیر است که نباید از آن غافل شد.
8 - اتخاذ تدابیر ، روش ها و شیوه های نرم برای مدیریت وضعیت در شرایط بحرانی ضرورتی انکارناپذیراست و توسل به راهکارهای سخت، باعث مخدوش شدن وجاهت نظام خواهدشد چراکه امکان خدشه دارشدن وجاهت #مردمسالارانه جمهوری اسلامی در شرایط حساس بسیار بالاست.
9 - این حادثه، زمینه ها و ظرفیت های سیاسی - اجتماعی درون کشور برای تولید شورش و فتنه را آشکار ساخت.
10 - حوادث سال 88 نشان داد که دشمن به صورت مستمر در حال برنامه ریزی برای بی ثبات سازی #کشور است و به صورت مرتب، نقاط قوت و ضعف نظام #جمهوری_اسلامی را مطالعه و بر روی نقاط آسیب پذیر برنامه ریزی می کند.
11 - فتنه 88 نشانگر این واقعیت بود که دشمن راهبرد خود برای فروپاشی نظام را از درون متمرکز کرده و امید به فروپاشی از درون دارد.
12 - دشمن شناسی، حاضر بودن در وسط میدان مبارزه، تشخیص درست، تصمیم بجا و اقدام به موقع، ازجمله وظایف یک #مسلمان انقلابی است.
13 - رعایت تقوایی الهی ، تدین و تعبد، ترجیح منافع دینی و ملی به منافع شخصی ، جریانی وقومی قبیله ای در کنار #ولایتمداری و تبعیت از تدابیر و فرامین امام جامعه اسلامی ، از جمله مواردی هستند که می توانند از بروز فتنه و آشوب جلوگیری کرده و مقابله با جریان باطل را تسریع نمایند.
14 - آینده نگری، رصد دقیق اقدامات #جبهه_دشمن برای تنظیم رفتار مناسب جبهه خودی و پیش بینی برنامه ها و امکانات سخت افزاری ونرم افزاری برای مقابله با اقدامات آینده دشمن ، امکان تکرار توطئه و فتننه های مشابه از طرف دشمن را که احتمال آن بسیار هم بالاست، به حداقل رسانده و نظام اسلامی را در برابر خطرات ناشی از اقدام #دشمن واکسینه خواهد کرد.
پایان بخش این نوشته را مزین به سخنی نورانی از #رهبرمعظم_انقلاب ، حضرت #امام_خامنه ای می کنیم که فرمودند: “فتنه گر و دشمن همیشه هست، امروز یک دشمن است، فردا یک دشمن دیگر است، پس فردا یک کس دیگر است، یک جور دیگر است.
یک ملت وقتی بیدار بود، آگاه بود، عازم بود، ایمان خودش را حفظ کرد، زنده بود، رویش داشت، با همه این معارضه ها با آسانی - که روز به روز آسانتر هم خواهد شد - ایستادگی می کند، دست و پنجه نرم می کند و بر همه این معارضه ها فائق می آید.”

موضوعات: خدا شهیدم کن  لینک ثابت